Rakastunut Raumaan!

Meillä on takana aika upea viikonloppu! Auto starttasi perjantaina kohti Raumaa, jonne saimme kutsun Rakastunut Raumaan -yrittäjien järjestämään bloggaajapäivään. Varsinainen bloggaajapäivä oli lauantaina, jolloin kauniissa Vanhassa Raumassa järjestettiin kesän aloituksen kunniaksi Suvi Päi -tapahtuma. Me otimme herra Longfieldin kanssa kuitenkin varaslähdön, ja saavuimme Raumalle jo perjantaina.

Vanha Rauma Vanha Raumarauma_c_matka_.jpg

Melkein kolmen tunnin ajomatkan aikana satoi rakeita, ja välillä taivas oli pilvetön. Emme oikein tienneet minkälainen sää määränpäässä meitä odotti, mutta kylläpäs meillä kävi tuuri. Ajaessamme Best Western Raumanlinnan parkkipaikoille, tummat pilvet hävisivät, ja tilalle tuli auringonpaiste. Tuuli Raumalla kyllä kävi, mutta mieluummin tuuli ja aurinko kuin rankkasateet rakeiden kera. Heitimme kamat hotellihuoneeseen ja lähdimme heti tutustumaan Vanhaan Raumaan.

Ehdimme iltapäivän ja illan aikana kävellä sikin sokin söpöjä ja kutsuvia Vanhan Rauman katuja. Vanhan Rauman koko yllätti meidät – se on Porvoon vanhaakaupunkia huomattavasti isompi alue, joka on täynnä viehättäviä putiikkeja sekä toinen toistaan kauniimpia pihoja, jotka kutsuvat sisään.

Vanha RaumaVanha RaumaVanha RaumaVanha RaumaVanha RaumaVanha RaumaVanha Rauma

Pääsimme lauantaina osallistumaan kahden tunnin opastetulle kierrokselle Vanhaan Raumaan. Tulette kuulemaan lisää hurmaavan viehättävästä Vanhasta Raumasta omassa postauksessaan, sillä saimme kuulla kierroksen aikana paljon tarinoita Vanhan Rauman historiasta, jotka haluan toki jakaa myös teidän kanssa.

Perjantaina päätimme lähteä Vanhaan Raumaan tutustumisen jälkeen vielä merenrannalle. Raumahan on merenrantakaupunki, jonne merenkulku sekä korkeat ja massiiviset satamien nosturit ovat kuuluneet ennen, nyt ja tulevaisuudessa.

Otimme herran kanssa suunnaksemme Fåfänganniemen, jonka lähistöllä on aikoinaan biletetty mm. Raumanmeren juhannusta. Tai siis ei me olla, mutta aika moni muu on. Fåfänganniemessä sijaitsee kesäteatteri, maauimala, kauniit hiekkarannat, korkea Kiikartorni, venesatama sekä Poroholman leirintäkeskus. Tarkemmin osa näistä paikoista sijaitsee kyllä Otanlahden rannalla, mutta ihan vierekkäin ne kaikki siinä rannan tuntumassa olivat.

RaumaRaumaRaumaVanha RaumaRauma

Ajattelimme, että jäisimme Fåfängaan katsomaan auringonlaskua, mutta aurinkohan laskee jo näin kesän alkumetreillä tosi myöhään! Ei me vanhukset jaksettu siis jäädä odottamaan auringonlaskua merenrannalle, vaan lähdimme takaisin kohti hotellia, jossa käperryimme kuuman suihkun jälkeen pehmeisiin lakanoihin katsomaan telkkarista tullutta leffaa.

Herra Longfield totesi illalla hotellilla Rauman olevan tosi kiva paikka! Taidettiin rakastua Raumaan heti ensimmäisenä päivänä.. ♥

RaumaVanha Rauma

Suositellut

12 Replies to “Rakastunut Raumaan!”

1. Otanlahden ranta ja pienvenesatama on kyllä mielettömän kauniita paikkoja!
    Kiva kun viihdyitte Raumalla, oli kiva päivä! 😉

1. Kotimaasta löytyisi varmasti todella paljon upeita matkakohteita! Mähän en ole käynyt edes Lapissa, joten olisi varmaan korkea aika alkaa tehdä enemmän reissuja ihanassa Suomessa. 🙂

2. Onpa ihanaa lukea Rauma-aiheisia juttuja muidenkin blogeista! 🙂 Kiva kuulla, että viihdyitte. Rauma on kyllä ihan ehdoton kesäkaupunki, ilmat kun vielä vähän lämpeisivät.

1. Kiitos kommentista! Mua kyllä kiinnostaisi tulla Raumalle myös ennen joulua, joulumarkkinat olisi mukava päästä kokemaan. Tunnelma on varmasti kohdillaan! 🙂

1. Tervetuloa vaan! 🙂 Taisin jonkun pienen postauksen tehdäkin joulutorista viime joulukuussa, mutta itse joulumarkkinat jäivät väliin. Onneksi on aina ensi joulu. Tosin ennen sitä pitää nauttia kesästä! 😉

1. Kesästä nautitaan kunnolla kun se vihdoin tekee tuloaan. On tätä odotettu! Joulua aletaan odottaa sitten heti syyskuussa kun ilmat viilenevät. 😉

3. Olen ollut Raumalla vain kerran, teimme sisustussuunnitelukurssilaisten kanssa kevätretken vuosia sitten. Kaupungissa oli runsaasti kivoja puoteja ja kauniita vanhoja rakennuksia.

1. Sisustuspuoteja kaunis Vanha Rauma piti kyllä sisällään! Erityisesti pidin siitä, että putiikkien hinnat olivat erittäin kohtuullisia. Porvoon vanhassakaupungissa ei voi ostoksia oikeastaan edes tehdä kovien hintojen vuoksi, mutta Raumalla voi. 🙂

4. Rauma on kovasti omallakin listalla, pitäisi päästä Gotoon herkuttelemaan 😉

1. Gotoon meidänkin oli tarkoitus mennä perjantai-iltana, mutta sitten kävi niin, että menimme syömään aivan liian ison myöhäisen lounaan.. 🙁 Goto jäi siis seuraavaan kertaan!

5. Nimetön says: Vastaa

Kiva että tekin alatte ymmärtää kotimaan matkailua.Pois ulkomaan matkat kotimaa tilalle.