Valohoitoa!

Voi miten upea viikonloppu onkaan takana! Kerrassaan!

kivenlahti (2)nuuksio (4)nuuksio (1)

Perjantaina touhusin lopputyön parissa, mutta ehdin siinä välissä myös hieman pihahommiin. Kitkin kukkapenkkiä pylly pystyssä ja suu hymyssä. Sormien upottaminen pehmeään multaan tuntuu hurjan kivalta talven ja pidemmän harmaan ja sateisen jakson jälkeen. Syksyllä istuttamani kukkasipulit nousevat mullasta ja ensimmäiset nuputkin on jo bongattu. Voi onnea! Kevät on parhautta.

Perjantaina ehdimme lisäksi herra Longfieldin kanssa syömään Krunaan, josta lisää hieman myöhemmin. Ravintolassa päätimme yhtäkkiä jättää jälkkärit väliin, ja teimmekin yllärivierailun Omenaisen luokse. Kävimme ostamassa Stockan Herkusta koko porukalla jälkkärileivokset, jonka jälkeen hurautimme ystävämme luokse herkkuhetkelle.

Lauantaina pyyhimme aamulla unihiekkoja silmistämme, ja huomasimme siinä samalla ilman olevan aivan huikea. Päätimme heti sängyssä, että lähdemme ulkoilemaan tänään oikein kunnolla, näin upeaa päivää ei vain voi viettää sisällä. Aamupalaa syödessämme tutkimme isoa retkikarttaamme ja päätimme lopulta tehdä retken Nuuksioon. Ennen patikkaretkiä kävimme vielä ostamassa eväät lähikaupasta ja sen jälkeen retki saattoi alkaa!

nuuksio (2)nuuksio (3)nuuksio (5)nuuksio (11)nuuksio (9) nuuksio (10)

Hieman vajaan kymmenen kilometrin lenkillä tuli vastaan toinen toistaan enemmän hymyileviä ihmisiä. Kevättä oli rinnassa kaikilla. Iloiset ja energiset ihmiset moikkailivat metsäpolulla ja jäimme myös paijailemaan hauvakuumeen vallassa useampaa karvaista kaveria. Fiilis oli ihana ja imin raikasta ulkoilmaa sisuksiini toden teolla.

Lopulta polun varrelle ilmestyi myös nuotiopaikka, jossa tuli rätisi ja ihmiset paistoivat makkaraa, maisseja sekä vaahtokarkkeja. Istahdimme hyväntuulisten ihmisten sekaan, ja pian jo juttelimme erään mukavan perheen kanssa niitä näitä.

Siinä jutellessa paistui meidänkin makkarat tikkujen päässä, ja kyllä se kevään ensimmäinen grillimakkara vain hyvältä maistui!

nuuksio (7)nuuksio (6)nuuksio (8)nuuksio (12)

Illalla suunnistin vielä ystävieni kanssa katsomaan Ruotsin euroviisufinaalia Töölöön. Herkuttelimme, juttelimme ja hurrasimme tajuttoman komean Måns Zelmerlöwin voitolle! Nam! Ilta jatkui leidiporukalla kohti Ahjoa, jossa jaksoin jorata kahteen asti. Sitten tuli väsy.

Sunnuntaina kello näytti jo kahtatoista kun väsynyt juhlija vihdoin heräsi. Ilma oli taas niin hurjan upea, että pakkohan sinne pihalle oli jälleen päästävä. Tällä kertaa suunnistimme herran kanssa Saunalahteen, josta kävelimme kauniissa merenrantamaisemissa Espoon rantaraittia pitkin Kivenlahteen ja takaisin. Istuimme Meri-Kivenlahden kallioilla ja katsoimme haltioituneina edessämme olevaa merta. Se oli kaunis.

kivenlahti (8)kivenlahti (4)kivenlahti (7)

Paluumatkalla hörppäsimme vielä kahvit Marinen terassille auringon lämmittäessä ihanasti. Kotona sauna oli lämmin, joten lisää lämpöä oli tiedossa.

Illalla herra Longfield lähti työmatkalle, ja minä ehdin kirjoitella muutamia postauksia valmiiksi. Ensi viikolla pitää taas alkaa tehdä hommia lopputyön eteen. Onneksi energiaa on kerätty aika tavalla viikonloppuna talteen!

Instagramin kuvapäivitysten mukaan moni muukin vietti viikonloppuna upeita hetkiä ulkona, toivottavasti myös te ehditte nauttia aurinkoisesta säästä kaikessa rauhassa. Voimia viikkoon, siitä tulee varmasti hyvä!

kivenlahti (3)kivenlahti (5)kivenlahti (6)kivenlahti (1)

Suositellut

4 Replies to “Valohoitoa!”

1. Oli kyllä aivan ihana sää viikonloppuna.

Meillä kukkapenkissä lumikellot ja krookukset ovat kukassa, tulppaania ja narsissiakin nousee pontevasti mullasta. Kevät sen kun etenee. Jossain uutisissa sanottiin, että se uhannut takatalvikin olisi peruttu. Yöt ovat kyllä kylmä, mutta ehkä sitä lunta ei enää tule Etelä-Suomeen…

Lammet ovat näköjään vielä jäässä vaikka merellä jo melotaan!

1. Kevät on kyllä hurjan ihanaa aikaa, toivotaan todella, ettei sitä uhattua takatalvea tule! Järvet ja lammet olivat Nuuksiossa vielä jässää, rannat olivat kyllä jo sulamispisteen alla, joten ei jäälle uskaltanut missään tapauksessa enää kävelemään.

Aurinkoista viikkoa Lumo! Nyt pitää nauttia.

2. Kivasti etenee kevät teilläpäin,kiva katsella kuvia:)

1. Kevät on tosiaan edennyt parin hassun viikon aikana hurjasti. Tosi kivaa. 🙂 Siellä teillä taitaa olla jo ihan kesä!