Synttärimatkan päivä 5, Ubud: Aamukävely, päiväuinti ja ilta La Viewissä

Viime synttärimatkapostauksessa jätimme Singaporen taaksemme ja jatkoimme matkaa Balille. Nyt olisi vuorossa kokonainen päivä Ubudin kaupungissa, josta matka jatkui taas eteenpäin.

Bali Ubud Svarga Loka Resort

Matkapäiväkirja 9.10.2014

Laitoimme edellisenä iltana kellon soimaan 6:30, sillä lähdimme seiskalta Svarga Loka Resortin järjestämälle aamukävelylle! Reissu alkoi vartin automatkalla, jonka jälkeen jatkoimme matkaa jalkaisin. Kävelyreitti taittui riisipeltojen halki. Aamuaurinko alkoi kuumottaa heti seiskan jälkeen, mutta onneksi ilma pysyi koko parin tunnin kävelyn ajan kivan raikkaana. Köpöttelimme kaunista harjannetta pitkin, jonka molemmin puolin kaukana alhaalla oli joki, ja joen toisella puolella kohosi vastakkaiset rinteet, joissa oli viidakkoa tai ihmisten asumuksia. Nice view!

bali ubud svarga loka resort (3) bali ubud svarga loka resort (4) bali ubud svarga loka resort (5)

Matka päättyi Mountain Bee -nimiselle temppelille, jota katselimme edellisenä iltana hieman eri puolelta kesken hinduseremonioiden. Nyt vuorossa oli siivoustalkoot, eilen kun oli ollut ne bileet, joissa patsaita ja sateenvarjoja raijattiin isolla porukalla temppelille. Ja sitä siivottavaa kyllä riitti! Oli jotenkin tyhmää kävellä suhteellisen päheissä lenkkivaatteissa pinkit Niken lenkkarit jalassa, kun vieressä käveli kyttyräselkäisiä naisia ilman kenkiä, ja joiden pään päällä oli hervottomia kasoja kantamuksia.. Olisin jotenkin halunnut auttaa, mutta sen verran ujo olin, etten kehdannut alkaa repiä vanhojen naisten pään päältä kantamuksia omiin käsiini.

Kävelyltä suuntasimme suoraan aamupalalle, jota höysti maisema alla virtaavalle joelle. Ei pöllömpää! Safka ei ollut kovin kummoista, mutta kyllä omeletilla ja hedelmillä sai mahansa täyteen.

bali ubud svarga loka resort (6) bali ubud svarga loka resort (7) bali ubud svarga loka resort (2) bali ubud svarga loka resort (8) bali ubud svarga loka resort (10) bali ubud svarga loka resort (1)

Aamupalan jälkeen teimme fiksun päätöksen – siirsimme etukäteen tekemämme matkasuunnitelmat suosiolla seuraavalle päivälle, ja lähdimme hotellin allasalueelle! Otimme aurinkoa, uimme hyytävän kylmässä vedessä, tilasimme ruokaa altaalle ja varasin lisäksi itselleni 60 minuutin hieronnan. Hieronta jäi tosin minulta väliin, sillä mulle iski yhtäkkiä julmetun huono olo ja hedari. Se oli varmaan auringonpistos. No, Herra Longfield meni minun sijastani hierontaan, ja mä menin huoneeseen nukkumaan ja ottamaan buranaa. Olo helpotti, ja Herra Longfieldin tultua hieronnasta lähdimme tutustumaan vajaaksi pariksi tunniksi Ubudiin. Ostin reissulta hauskan housuhameen. Kävelyreissun jälkeen laitoimme itsemme kuntoon, ja matkasimme taksilla upeaan La View -ravintolaan pre-synttäri-illalliselle.

bali ubud (1)

bali ubud (2) bali ubud (3) bali ubud (4)

La View -ravintolaan yritimme jo ennen matkaa varata pöytää hyvissä ajoin, mutta siitä ei tullut oikein mitään. Ravintolasta vastattiin niin mystisesti, etteivät he ole varmaan tajunneet meidän lähettämistä sähköposteista yhtään mitään (vastauksen tyyli oli hyvin ystävällinen, mutta viesteistä ei vaan saanut mitään selvää). Onneksi mahduttiin kuitenkin hyvin syömään ilman varaustakin. Ravintola on muuten valittu upeimpia maisemia tarjoavien ravintoloiden TOP 50 sekä TOP 32 -listoille.

Saimme pöydän ihan ravintolan terassin reunalta, ja koska tulimme paikalle noin kuuden aikaan illalla, oli meillä puolisen tuntia aikaa katsella hyviltä paikoilta upeaa maisemaa auringonlaskussa, kunnes tuli aivan säkkipimeää.

Bali Ubud La View (2) Bali Ubud La View (3) Bali Ubud La View (4)

Ruoka oli oikein hyvää, jälkkäriä ei jaksettu syödä (kurkataan safkoihin tarkemmin ihan omassa postauksessa hieman myöhemmin). Järkättiin lopulta kyyti takaisin hotellille, missä pakattiin kamat seuraavan päivän lähtöä varten. Olimme sopineet meidät La Viewiin vieneen kaverin kanssa, että hän veisi meidät huomenna kuuluisien Jatiluwihin riisipeltojen läpi Mundukiin. Hän tosin vielä soitti myöhään illalla ja sanoi olevansa huonovointinen, mutta että varakuski oli järkätty. Mikäs siinä sitten, sit vaan mentiin nukkumaan.

Bali Ubud La View (5) Bali Ubud La View (6) Bali Ubud La view

Matkan aikana matkapäiväkirjaan kirjoitetut neljä ensimmäistä päivää voi lukea seuraavien linkkien takaa.

Synttärimatkan päivä 1, Singapore: Clarke Quay ja ritsa

Synttärimatkan päivä 2, Singapore: Southern Ridges, Pete’s Place ja Singapore Sling

Synttärimatkan päivä 3, Singapore: Infinity Pool, kello viiden tee ja Gardens by the Bay

Synttärimatkan päivä 4: Siirtyminen Ubudin viidakkohotelliin

Suositellut

2 Comment

1. Ei hullumpi uinti. Niin kade. 😉

1. Uima-altaasta ei kannata olla kade, vesi oli jäätävän kylmää eikä siellä kovin kauaa voinut pulikoida. 🙂