Nyt matkataan takaisin Singaporeen. Tiedossa on aika överipäivä, jonka aikana saimme maistaa useampaan otteeseen Singaporen mahtipontisuutta ja massiivisuutta.

singapore marina bay sands infinity pool (5)
Marina Bay Sands -hotellin Infinity Pool

Matkapäiväkirja 7.10.2014

Aamuherätys tuli palohälytyksen muodossa kello kasin aikaan aamulla. Hälytys oli onneksi turha, mutta kun kerran olimme heränneet, niin siitä oli luontevaa jatkaa matkaa hotellin aamupalalle. Aamupalan jälkeen vaihdoimme uikkarit päälle ja menimme Holiday Inn Clarke Quay -hotellin kattouima-altaalle harjoittelemaan Marina Bay Sandsia varten (kohta palataan tarkemmin Marina Bay Sandsiin). Kökittiin altaalla kaikessa rauhassa, kunnes mentiin pakkaamaan, checkauduttiin ulos ja noustiin kamojen kanssa taksiin.

singapore (26) singapore (11)

Taksikuskille sanottiin ”Marina Bay Sands” ja sitten toljotimme vuoroin toisiamme ja vuoroin ikkunoista ulos hymyt korvissa. Oli kyllä aika jännä istua taksissa ja nähdä kun se hökötys (siis Marina Bay Sands) kasvoi vaan isommaksi ja isommaksi. Ja sitten oltiinkin perillä Marina Bay Sands –hotellin pääovilla. Wou.

Marina Bay Sands on ehkä koko Singaporen tunnetuin maamerkki. Hervottoman korkean hotellikompleksin päälle oleva ”laiva” näkyy vaikka kuinka pitkälle, ja siellä ylhäällä laivan kannella on yksi maailman upeimmista uima-altaista. Me yritettiin päästä parin vuoden takaisella reissulla uima-altaalle käymään, mutta vaikka herra Longfield anoi kuinka armoa, ei altaalle saanut tulla kuin hotellin asiakkaat. Jos ihan totta puhutaan, niin me palattiin Singaporeen oikeastaan vain tämän Infinity-uima-altaan vuoksi. Eikö ole aika sairasta? Ja vielä sairaampaa on se, että maksettiin yhdestä yöstä Marina Bay Sandsissa jotain 300 euroa (eikä hintaan kuulunut edes aamupalaa).

singapore marina bay sands (2)singapore marina bay sands

Hotellin aula

Hotellin aula oli massiivinen. Siellä vilisevät ihmiset näyttivät tosi pieniltä niin valtavan kokoisessa tilassa. Olimme paikalla hieman kello 12 jälkeen, ja saatiin huone heti, vaikka luovutusaika oli vasta 14.00. Huone oli 37. kerroksessa, parveke antoi merelle ja näkymä oli aika älytön. Laivoja oli miljoona, ja niiden lisäksi kummallinen, hemmetin iso Gardens by the Bay toi näkymään hienoutta. Ei me siinä ehditty hotellihuonetta paljon ihmetellä, sillä näkymät olivat niin upeat. Napsittiin kuvia ja huokailtiin – kannatti tulla!

singapore gardens by the bay (1) singapore gardens by the bay (2) singapore gardens by the bay (3) singapore gardens by the bay (4)singapore gardens by the bay (13)

Kauaa ei kuitenkaan lopulta huoneessa maltettu ihmetellä, kun jo lähdettiin hissillä ylintä kerrosta kohti, suuntana ehkä koko matkan kohokohta: Infinity Pool. Jos näkymä huoneesta oli käsittämätön, oli se myös sitä kun hissin ovet aukesivat, ja edessä siinsi Singaporen pilvenpiirtäjät, ja tyhjään loppuva uima-allas. Ei kaduttanut tässä kohden se 300 euroa enää yhtään. Wou.

Kävimme altaassa räpsimässä kuvia, toljottamassa Singaporea ja vähän uimaankin maltettiin jopa hetkeksi mennä. Jotenkin siinä oli vähän hassuissa fiiliksissä, se näkymä, lomafiilis, lämpö ja onnellisuus. Oli nastaa.

singapore marina bay sands infinity pool (4)singapore marina bay sands infinity pool (3)singapore marina bay sands infinity pool (6) singapore marina bay sands infinity pool (7)singapore marina bay sands infinity pool (2) singapore marina bay sands infinity pool (1)

Huli tutustui altaalla uidessaan johonkin israelilaiseen ukkoon, joka oli reissannut vaikka ja missä. Ne napsi altaalla toisistaan kuvia. Altaasta noustuamme juotiin aurinkotuoleilla drinkit, syötiin ranskiksia ja ihmeteltiin missä ollaan, kunnes tuli aika lähteä Fullerton hotelliin kello viiden teelle. Teehetkeen valmistautuessamme huoneen ovikello soi, ja sieltä tuotiin Hulille hotellin lahjoittama synttärikakku. Kakku oli suklainen ja sen päällä oli yksi kynttilä, kolmekymmentä kynttilää olisi ollut liian överiä, jopa Marina Bay Sandsissa. Säästettiin kakku iltaan, ja mentiin taksilla Fullertoniin teehetkelle.

Iltapäivätee tarjoiltiin Fullertonin The Courtyard -ravintolassa, joka sijaitsee massiivisen hotellin aulatilassa. Olimme tehneet iltapäiväteelle aiemmin päivällä pöytävarauksen, mutta se oli ehkä turhaa, sillä useita paikkoja oli tyhjänä. Tarjolla oli monta eri teelaatua, ja pikkuisia suolaisia ja makeita syötäviä, joita horittiin hulppeissa maisemissa. Huli yrittää kirjoitella iltapäiväteestä ihan oman postauksen, jos ja kun jaksaa ja ehtii (se lupasi kirjoitella myös Infinity poolista oman postauksen). Kun mahat meinasivat räjähtää, lähdettiin pois, ja mentiin pienen hortoilun säestämänä Marina Bayn ostoskeskusta ihmettelemään. Siellä katottiin vene- ja luisteluratojen lisäksi kauppoja, kunnes suunnattiin hotellille hakemaan huoneesta jalusta kameralle.

singapore fullerton afternoon tea (1) singapore fullerton afternoon tea (2) singapore fullerton afternoon tea (3) singapore fullerton afternoon tea (4)

Jalustan kanssa mentiin pimenevässä illassa Gardens by the Baylle, joka on valtavan kokoinen puistoalue Marina Bay Sands -hotellin takana. Singaporelaiseen tapaan puisto ei ole kovin perinteinen. Siellä on esimerkiksi valtavia teräksisiä superpuita, sekä kaikenmoista outoa tekemistä koko perheelle. Överi mikä överi. Napsittiin puistossa kuvia Marina Bay Sandsista, sekä tietenkin valtavista valaistuista superpuista. Lopulta päädyimme istumaan isoimman superpuun juurelle ja odottamaan noin tunnin välein alkavaa valo- ja äänishowta. Siinä sitten maattiin ja kateltiin kun superpuut välkkyivät upeasti musiikin tahtiin, oli hieno ja aika erikoinen kokemus.

singapore gardens by the bay (5) singapore gardens by the bay (14) singapore gardens by the bay (9) singapore gardens by the bay (8) singapore gardens by the bay (7) singapore gardens by the bay (11) singapore gardens by the bay (12)

Kun superpuut lopulta pitkän shown päätteeksi pimenivät ja musa loppui, oli meidän vielä aivan pakko suunnata Infinity Poolille uimaan ja ottamaan siinä sivussa lisää kuvia altaasta ja Singaporesta iltavaloissa. Mahtavan näköstä oli vielä illallakin!

Uima-altaalla oli illalla enemmän porukkaa kuin päiväsaikaan. Altaalla ei kuitenkaan ollut suurempaa tungosta, ja lapsille oli varattu ihan omat alueet. Kameroiden salamat altaalla vilkkuivat jatkuvasti. Mutta se on aivan selvää, tämän maiseman haluaa ikuistaa mahdollisimman hyvin!

singapore marina bay sands infinity pool (12) singapore marina bay sands infinity pool (9)singapore marina bay sands infinity pool (13) singapore marina bay sands infinity pool (11)

Lopuksi suunnattiin huoneeseen ja tilattiin huonepalvelusta ruokaa. Päivä oli ollut sen verran pitkä, ja olimme viettäneet isossa huoneessamme vasta niin vähän aikaa, että huonepalvelu passasi meille tuona iltana enemmän kuin hyvin. Hulille tuli jotain turkkilaista safkaa, joka oli törkeän hyvää. Myös mun ruoka oli herkullista. Kaivettiin safkojen jälkeen vielä hotellihuoneen jääkaapista Hulille tuotu suklainen synttärikakku, johon sytytettiin yksi kynttilä. Kynttilän Huli puhalsi onnittelulaulun saattelemana. Kakku syötiin ja sitten oli mahat täynnä.

singapore marina bay sands (5) singapore marina bay sands (6) singapore marina bay sands (4)

Ja koska emme millään halunneet illan loppuvan, menimme vielä ihanan lämpimään vaahtokylpyyn illan päätteeksi. Oli aika ”top of the world” -päivä kaikkineen. Heh!

singapore marina bay sands (1)

Matkan aikana matkapäiväkirjaan kirjoitetut kaksi ensimmäistä päivää voi lukea seuraavien linkkien takaa.

Synttärimatkan päivä 1, Singapore: Clarke Quay ja ritsa

Synttärimatkan päivä 2, Singapore: Southern Ridges, Pete’s Place ja Singapore Sling

Suositellut

6 Replies to “Synttärimatkan päivä 3, Singapore: Infinity Pool, kello viiden tee ja Gardens by the Bay”

1. Olen tästä hotellista lukenut ylistäviä arvioita aiemminkin. Varmasti 300€ kokemus!

1. Kyllä oli! Ja kerran elämässä tämä piti kokea, uudestaan ei tarvitse enää mennä. Se on nyt nähty ja koettu. 🙂

2. Kuulostaa ihanalta, hieno ympäristö astua uudelle vuosikymmenelle :).

1. Juuri näin! 🙂 Upea kokemus.

3. En varmaan korkeanpaikankammoisena rohkenisi tuonne! Onko siitä altaan viereltä ihan suora pudotus tyhjyyteen?

1. Kyllä sinne uskaltaa, paikka on upea! Ja ei siitä suoraa pudotusta ole, altaan reunan takana on pieni pudotus ja sen jälkeen vähän niin kuin kuoppa, jonka kautta vesi saadaan takaisin altaaseen. Mulla tulee altaasta jossain välissä ihan kokonainen postaus, sinne on tulossa kuvia myös reunan takaa olevasta kuopasta. 🙂