Synttärimatkan päivä 2, Singapore: Southern Ridges, Pete’s Place ja Singapore Sling

Matkan ensimmäisen päivän jorinat on luettavissa täältä: Synttärimatkan päivä 1, Singapore: Clarke Quay ja ritsa.

Nyt olisi vuorossa toisen matkapäivän turinat, hypätkäähän mukaan!

singapore

Matkapäiväkirja 6.10.2014

Ensimmäinen kokonainen päivä Singaporessa alkoi Holiday Inn Clarke Quay -hotellin aamupalalla. Syötiin paljon munakokkelia ja vesimelonia. Aamupalan jälkeen vedimme treenivaatteet päälle ja lenkkarit jalkaan suunnataksemme Southern Ridges -kävelyreitille kaupungin ”laidalle”. Ilma oli haze (eli siis utuinen), joten aurinko pysytteli piilossa sumuverhon takana. Valitsimme oikean päivän samoilulle!

Southern Ridges jäi viime Singaporen matkalla väliin, sillä nähtävää ja koettavaa oli niin paljon ihan keskustassakin (plus Hulin vatsapöpö verotti hänen jaksamistaan jonkin verran, mutta vain vähän. Huli on sissi.). Nyt toisella kertaa ehdimme koluta kaupunkia (ei kun valtiota) hieman syvemmin, sillä pari vuotta sitten kävimme läpi melkein kaikki must see -nähtävyydet.

singapore Southern Ridges

Metromatkan jälkeen köpöttelimme tovin reippaassa 30-asteisessa ilmassa etsiessämme kävelyreitin alkua. Hulilla ”meinasi” jo mennä hermo. No lopulta herra Longfield johdatti meidät oikeille hoodeille ja aloitimme ”vaelluksen”. Kävelyreitti johdatti meidät Singaporen kaapelihissin reitille, joten niinpä me hyppäsimme Batman- ja Robin-maskit päässämme kaapelihissiin (hölmöt maskit saimme hymyilevältä kassatädiltä). Kaapelihissi vei meidät yli ja läpi upeiden maisemien: meren, metsän, sataman, toimistotalojen ja Sentosa-saaren. WOU! Sentosalle päätimme palata muksun/muksujen kanssa sitten joskus kun niiden aika on. Teimme kaapelihissillä kierroksen, palaten lopulta samaan pisteeseen josta lähdimme liikkeelle.

singapore cable car sentosa singapore cable car sentosa

Kaapelikierroksen jälkeen jatkoimme samoilua. Bongasimme matkalla kaksi apinaa. Lopulta saavuimme Henderson Waves -osuudelle, joka on varmasti koko Southern Ridgesin hienoin ja valokuvatuin osuus. Upea aaltoileva puusilta oli kyllä hieno! Napsimme kuvia, tosin liian vähän, ja sen jälkeen jatkoimme taas matkaa. Pian saavuimme toiselle sillalle, tällä kertaa metalliselle ja puoliksi remontissa olevalle. Näkymät olivat yhä hienot, ja askel kulki lenkkareiden ansiosta :).

singapore Southern Ridges singapore Southern Ridges singapore Southern Ridges singapore Southern Ridges singapore Southern Ridges

Jossain välissä saimme kävelystä tarpeeksi ja lähdimme takaisin. Poikkesimme matkalla kahdessa ostoskeskuksessa, jonka jälkeen palasimme hotellille. Hotlalla vaihdoimme uikkarit päälle, ja lähdimme hotellin katolla sijaitsevalle uima-altaalle. Polskuttelimme ja otimme hassuja kuvia naurun säestyksellä. Oli ihanaa, ja kadoksissa (kotimaassa olevan kiireen vuoksi) ollut lomafiilis alkoi nousta kunnolla pintaan.

singapore singapore singapore

Uimaskeluhetken jälkeen vaihdoimme vaatteet ja läksimme illalliselle. Ennen kuin pääsimme syömään, shoppailimme Orchard Roadilla. Herra Longfield löysi shoppailun lomassa kehutun Pete’s Place -ravintolan netistä, jonne juoksimme huutavan nälän saattelemana. Rafla oli italialainen, ja lasi viiniä maksoi S$19. Ei tilattu.

Tilasimme alkupalaksi tajuttoman herkullisen burratan ja hurjan maittavan carpaccion. Pääruoaksi herra Longfield söi pasta carbonaraa samalla kun Huli purki omin pikku kätösin isoja katkarapuja. Illallinen oli todella onnistunut, ruoka oli hyvää, paikka rauhallinen sekä viihtyisä ja palvelu pelasi. Suosittelemme!

singapore (20) singapore (21) singapore (22) singapore (23) singapore (24)

Mahat täysinä jatkoimme matkaa jalan kohti kuuluisaa ja kaunista Raffles-hotellia, jossa tilasimme S$28 maksaneet Singapore Sling -drinkit. Drinksu on legendaarinen – jopa niin legendaarinen, että Lonely Planet kehottaa jättämään koko drinkin väliin, sillä se on liian turisti.

No me ei jätetty, sillä viime reissulla Huli katseli vierestä mahapöpön kourissa kun herra Longfield lipitti pinkkiä drinkkiään. Singapore Sling kehitettiin Raffles-hotellin Long Barissa vuonna 1915. Long Barissa työskennellyt baarimestari Ngiam Tong Boon sekoitti keskenään Beefeater Giniä, Peter Heeringiä, D.O.M.ia, Cointreau-appelsiinilikööriä, ananasmehua, limetinmehua ja Angostura-katkeroa, ja niin Singapore Sling oli syntynyt. Drinkin reseptiä säilytettiin pitkään kassakaapissa, mutta nykyään drinkin ainesosat voi lukea drinkkimenusta baaritiskillä.

Drinkki on jopa ällön makea, mutta sen seuraksi oli silti ihan pakko saada torttua. Makoisat juusto- ja suklaakakku maistuivat ihanilta hauskan bändin ja hassujen aasialaistyttöjen touhuja katsellessa ja kuunnellessa.

singapore Long Bar Singapore Sling singapore Long Bar singapore Long Bar

Emme tiedä saiko baarissa viskellä pähkinäiden kuoria pitkin poikin jo vuonna 1915, mutta pääasia, että nykyään saa. Baari on varmaan ainoa paikka koko Singaporessa jossa saa sotkea, muualla siitä saa sakot (järjestysfriikki-Huli oli onnensa kukkuloilla siistissä kaupungissa).

Lopulta saimme maapähkinöiden kuorten viskelystä tarpeeksemme ja köpöttelimme hotellille, matkalla tuli kiukku, koska Hulilla pukkasi matkastressiä ilmoille.. Kiukku kuitenkin laantui kävelymatkan aikana, hyvä niin. Nukkumaan menimme kello 1:30. Aamulla heräsimme palohälytykseen kello 8:00, turhaan onneksi! Heh.

singapore

Suositellut

8 Comment

1. Ihana Singapore <3 Minäkin haluan seuraavalla kerralla tuonne puusillalle! Mietittiin sitä jo nyt, mutta ei sitten aika riittänyt kaikkeen. Muutakin kivaa jäi näkemättä, joten ihan pakko päästä joskus uudelleen 😉

1. Henderson waves kannattaa käydä katsastamssa ensi kerralla! Tai oikeastaan koko Southern Ridges, puusilta on vain pienin pieni osa mukavaa samoilualuetta. Meiltä jäi vieläkin paikkoja näkemättä, joten Singaporeen on aivan pakko päästä vieläkin uudestaan. Huikea paikka!

2. Kauniita ja herkullisia kuvia:) Seurasin kuviasi jo instassa ja samaan aikaan oli ystäväni Suomestakin Singaporessa,joten tuli nähtyä virtuaalisesti kaupunkia vähän eri suunnilta:)

1. Kiva kuulla, että olit matkassa mukana! 🙂 Instagram on kyllä jopa liian koukuttava paikka.. Oih!

3. Southern Ridges ja puinen Henderson waves ovat kyllä näkemisen arvoiset, niin päivällä kuin illallakin.

Ensimmäisen kerran kun mentiin Southern Ridgesille, mentiin taksilla Alexandras Arch sillalle. Piti mennä jollekin metroasemalle/bussipysäkille, mutta kuski ei löytänyt… joten tuolta sillalta aloitettiin patikointi.
    Toisella kerralla taas mentiin mrt:llä Harbour Front asemalle josta vaihdettiin samaisiin cable car hisseihin. Mentiin Mount Faber bistroon illalliselle, käytiin katsomassa Hendersonia iltavalaistuksessa ja vielä matkustettiin pimeällä sillä Cable carilla takaisin harbour Fronttiin. Siitä kirjoittelin blogiinikin:
    Jos mahdollisuus tulee niin menisin seuraavan kerran katsomaan Hendersonia kauempaa ja ehdottomasti illalla.

1. Iltavalaistuksessa Henderson olisi ollut kyllä upea nähdä! Olisi pitänyt vähän tutkia, missä olisi ollut paras paikka ihailla siltaa hieman kauempaa. 🙂

4. Mä oon edelleen niin järkyttynyt noiden Rafflesin Singapore Slingien hinnasta etten pääse varmaan koskaan yli! Meidän lopullinen lasku 2 Slingille oli 68$, jos ne tekee päivässä tarjoilijan mainitsemat 900 Slingiä, niin jo on aika rahasampo;D

1. Niin totta! Mutta kerran se piti lipittää, seuraavalla matkalla voi jättää jo väliin. Ei se oikeastaan edes ollut kovin kummoista. 😉